CELE ŚCIEŻKI PRZYRODNICZEJ

Dydaktyczna ścieżka przyrodnicza (interdyscyplinarna) - trwale wyznaczona trasa przystosowana do integracji treści poszczególnych przedmiotów wokół środowiska lokalnego szkoły.

Ścieżka ma bardzo dużą wartość w kształtowaniu pozytywnych postaw uczniów w stosunku do środowiska przyrodniczego. Ukazuje uczniom walory ich rodzinnych stron, umożliwia poznanie najbliższej okolicy, sprzyja bardziej emocjonalnemu odbiorowi przekazywanych informacji i podnosi efektywność kształcenia. Zajęcia terenowe zmuszają uczniów do całościowego pojmowania środowiska przyrodniczego, odrzucenia fragmentaryczności i statyczności myślenia. Kontakt z terenem może mieć charakter osobisty. Identyfikowanie się z dostrzeżonymi jego wartościami postępuje tu częściej niż w klasie. Po takich zajęciach łatwiej wyrobić u dzieci chęć działania na rzecz środowiska własnego regionu, ponieważ uczniowie szybko uświadamiają sobie, że niszczenie przyrody ujemnie wpływa na ich zdrowie i samopoczucie. Poznanie środowiska społeczno - przyrodniczego Sławic, jego zasobów i powierzchni, flory i fauny mają ogromne znaczenie dla realizacji programów nauczania przedmiotów.

TU KLIKNIJ