Aktualności
Centrum Nauki Kopernik w naszej szkole Drukuj Poleć znajomemu
Autor: Jadwiga Urbańczyk, Patrycja Rzeźniczek, Jadwiga Lizon   
24.05.2021.

W ramach projektu Nauka dla Ciebie, Programu Ministra Edukacji i Nauki oraz Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, uczniowie klasy IA, VIF, VIIIB, VIIIC wzięli udział w interaktywnych zajęciach on line. Podczas zajęć uczniowie samodzielnie wykonywali eksperymenty przed ekranem komputera, wykorzystywali przedmioty codziennego użytku co dodatkowo rozbudza ciekawość i zachęca do wykonywania własnych doświadczeń.

Najmłodsi uczniowie wcielili się na chwilę w detektywów, którzy na zajęciach pt. Sztuka kamuflażu, odkrywali zakamuflowane na kartce zwierzęta. Wykazali się ogromną wiedzą na temat dostosowania się zwierząt barwą czy kształtem do otaczającej przyrody, co wzbudziło wielki zachwyt edukatorów z Centrum Nauki Kopernik. Nie inaczej było podczas spotkań z pozostałymi uczniami klas wyższych. Możemy być dumni z wiedzy, zaangażowania, aktywności, dociekliwości i wnikliwości naszych młodych odkrywców i badaczy.

Uczniowie klasy VIF eksperymentowali z wodą, badali zmiany stanu skupienia tej cieczy i byli świadkami zamarzania cieczy w ciekłym azocie….niesamowite były wrażenia dźwiękowe towarzyszące temu zjawisku.. Samodzielnie badali ciężar takich substancji jak woda, olej roślinny czy kostka lodu. Na nowo odkrywali te zależności… i nie obyło się bez zaskoczeń w stawianych tezach, co będzie jeśli…?

Tematem przeprowadzonych zajęć w klasie 8c było: "Robimy kwasy”. Kwas – ten smak zna każdy. Kwasów z laboratorium lepiej jednak nie próbować. Podczas tych zajęć uczniowie dowiedzieli się, dlaczego tak jest. Nauczyli się bezpiecznie odróżniać kwasy od innych substancji i identyfikować je w codziennym życiu. Uczniowie wspólnie z edukatorami przeprowadzili doświadczenie w, którym badali odczyn przygotowanych roztworów za pomocą wskaźników pochodzenia naturalnego. W doświadczeniu użyli roztwór mąki, sody oczyszczonej, cukru, kwasku cytrynowego, ocet, sok pomarańczowy oraz wodę gazowaną. A jako wskaźniki posłużyły: wywar z czerwonej kapusty, sok porzeczkowy, esencja herbaciana. W ten sposób uczniowie zbadali pH produktów występujących w życiu codziennym i w prosty sposób nauczyli się odróżniać kwasy od innych substancji. Uczestnikom zajęć towarzyszyło dużo dobrego humoru i satysfakcji z wykonywanych zadań. Zajęcia były ciekawe, interesujące i inspirujące na przyszłość.

Uczniowie klasy 8B wzięli udział w zdalnych zajęciach z Centrum Nauki Kopernik pt „Skąd się biorą barwy?”. Przy pomocy płyty CD, lasera oraz własnoręcznie wykonanego „krążka Newtona” uczniowie mogli zaobserwować otrzymywanie światła białego, załamanie światła, rozszczepienie światła, jednocześnie doskonale się przy tym bawiąc. Zajęcia, zdaniem uczniów, były bardzo ciekawe.

 
WAŻNE INFORMACJE

Szukaj na stronie
TEAMS

Poczta

E-DZIENNIK

ZDALNA SZKOŁA

-----

LEKTURY

DARMOWE LEKTURY

KORZYSTAJ
bezpłatnie i interaktywnie

na telefonie
na tablecie
na komputerze

Epodreczniki.pl

E - PODRĘCZNIKI

BAW SIĘ I UCZ
bezpłatnie i interaktywnie

na telefonie
na tablecie
na komputerze

Edukacja w internecie




Strzelecki Biały Orlik

Kodowanie

Bits&Bricks>>

Google Doodle>>

Lightbot>>

SZKOLNY WOLONTARIAT


NOWE TECHNOLOGIE
NA USŁUGACH EDUKACJI

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.