Nowe technologie na usługach edukacji |
Redaktor: Administrator | |
22.09.2009. | |
Projekt realizowany jest przez Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Informatycznego i Politechnicznego w Opolu. W projekcie biorą udział uczniowie i nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych realizujących kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół dla dorosłych) z województwa opolskiego. Projekt opiera się na doświadczeniach Ośrodka we wprowadzaniu do szkół innowacyjnych, atrakcyjnych i skutecznych form nauczania. Działania w szkole koncentrować się będą na rozwijaniu u uczniów podstawowych umiejętności oraz kompetencji. Każda Szkoła otrzyma wsparcie merytoryczne i techniczne pozwalające rozszerzyć ofertę edukacyjną. Zajęcia będą dotyczyły miejsc, które są dobrze uczniom znane. Nauczyciele wykorzystają opracowane scenariusze zajęć pozwalające na pokazaniu uczniom swojej miejscowości i najbliższych okolic z nowej perspektywy. Projekt promuje ideę nauczania problemowego. Zostaną w nim wykorzystane nowoczesne technologie pozyskiwania i przetwarzania informacji. Dzięki temu zajęcia będą atrakcyjne dla uczniów i pobudzą ich do własnych analiz, ćwiczenia spostrzegawczości, dedukcji, rozwijania wyobraźni, konstruktywnego myślenia oraz współdziałania. Z każdej szkoły zostanie przeszkolonych 3 nauczycieli oraz 1 szkolny koordynator projektu. Nauczyciele przeprowadzą 30 godzinne zajęcia pozalekcyjne w szkole (cztery grupy po minimum 15 uczniów). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych i budżetu państwa. Cele projektu
Celem głównym projektu jest wsparcie programów rozwojowych szkół ukierunkowanych na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia z wykorzystaniem narzędzi ICT poprzez przygotowanie kadry do przeprowadzenia zajęć dodatkowych dla uczniów szkół o utrudnionym dostępie do edukacji. Cele szczegółowe: • przygotowanie nauczycieli do prowadzenia lekcji i zajęć dodatkowych dla uczniów z wykorzystaniem narzędzi ICT i platformy edukacyjnej E-Szkoły, • realizację zajęć dodatkowych dla uczniów ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych w zakresie ICT, • opracowanie projektów międzyprzedmiotowych z wykorzystaniem narzędzi ICT i platformy edukacyjnej E-Szkoły, • praktyczne zastosowanie współczesnych technologii w edukacji, • wdrożenie innowacyjnych form nauczania z wykorzystaniem ICT, • zwiększenie zainteresowania uczniów nauką. |