Autor: Joanna Glik
|
13.05.2021. |
|
Czytaj całość
|
|
Autor: Joanna Glik, Jadwiga Urbańczyk, Jadwiga Lizoń , Patrycja Rzeźniczek
|
13.05.2021. |
e-Laboratoria w naszej szkole!
Jak bardzo kwaśna jest cytryna? Na to, i wiele innych pytań, odpowiadali uczniowie z naszej szkoły. Połączyliśmy się na żywo z Centrum Nauki Kopernik i sami sprawdziliśmy, jak działają prawa nauki. Kopernikowe e-Laboratoria to zajęcia online, które uzupełniają nauczanie zdalne. Na zajęciach w ramach programu Nauka dla Ciebie uczestnicy zajmują się np. poszukiwaniem kwasów w popularnych substancjach jak cukier czy mąka (używają do tego na przykład soku z kapusty). A tematem innych są tajniki kamuflażu, który stosują rośliny i zwierzęta w świecie przyrody. Uczniowie skorzystali z jednego z najnowszych scenariuszy e-Laboratoriów. W trakcie zajęć w naszej szkole eksperymentowali z użyciem przedmiotów codziennego użytku. Dla nauczycieli biorących udział w e-Laboratoriach Centrum Nauki Kopernik przygotowało dodatkowe warsztaty poświęcone angażowaniu uczniów w samodzielne eksperymentowanie podczas zajęć online. Z zajęć online skorzystało już ponad 100 szkół, a do końca roku będzie ich kilkaset. To część programu Nauka dla Ciebie, który jest wspólną inicjatywą Ministra Edukacji i Nauki oraz Centrum Nauki Kopernik. Misją organizatorów jest wsparcie szkół i uczniów w nauczaniu zdalnym. |
|
Autor: Joanna Glik
|
13.05.2021. |
Za nami kolejne doświadczenie. Tym razem poruszyliśmy temat mycia rączek po skorzystaniu z toalety. Uczniowie klasy 1a mieli okazję zobaczyć jak przenoszą się zarazki w momencie, gdy wychodzimy z toalety nie myjąc rąk, a dotykamy zeszytów, śniadania, czy ręki innego kolegi lub koleżanki. Myślę, że to doświadczenie nauczyło nas, że higiena naszych rąk jest bardzo ważna. I teraz już zawsze będziemy myć ręce po skorzystaniu z toalety. |
Czytaj całość
|
|
Autor: Joanna Glik
|
13.05.2021. |
W ostatnim czasie uczniowie klasy 1a wzięli udział w klasowym konkursie rysowania i mierzenia linijką. Najmłodsi musieli wykazać się umiejętnością mierzenia, a także rysowania odcinków. Ich praca nagrodzona została pamiątkowymi dyplomami oraz małymi upominkami. Jasno można także powiedzieć, iż jesteśmy MISTRZAMI POSŁUGIWANIA SIĘ LINIJKĄ :) |
|
Autor: Joanna Glik
|
11.05.2021. |
Jako, że pogoda nam dopisuje - uczniowie klasy Ia postanowili ten czas wykorzystać. W poniedziałek w ramach zajęć z języka mniejszości niemieckiej wzięli udział w bieganych zadaniach. Najmłodsi połączyli aktywność fizyczną, pobyt na świeżym powietrzu oraz pracę z zakresu języka mniejszości niemieckiej. Ten dzień opierał się na powtórce słownictwa z zakresu poznanych przyborów szkolnych. |
Czytaj całość
|
|
Autor: Joanna Glik
|
11.05.2021. |
Kolejne doświadczenie za nami - dziś zgłębialiśmy tematykę dotyku i przenoszenia w ten sposób bakterii i brudu. Poznaliśmy także termin - linie papilarne, a także przekonaliśmy się, iż tam także gromadzi się brud. Najbardziej ciekawe okazało się jednak to, że układ linii papilarnych każdego człowieka jest inny i niepowtarzalny. |
Czytaj całość
|
|
Autor: Joanna Glik
|
11.05.2021. |
Jako, że wróciliśmy do szkoły - możemy spokojnie realizować zadania z zakresu HIGIENY W EKSPERYMENTACH. Mamy już za sobą pierwsze doświadczenie - nos jako filtr. Wiemy już co się dzieje z zanieczyszczeniami, które wdychamy, a także jak wielką rolę odgrywa śluz i występujące w nosie włoski. Do naszego doświadczenia wykorzystaliśmy glutka, który imitował śluz, a także brokat, który odgrywał rolę zanieczyszczeń.
Tak więc pierwszy puchar na naszym koncie :) Z niecierpliwością czekamy na kolejne doświadczenie! |
Czytaj całość
|
|
Autor: Dorota Górska
|
11.05.2021. |
|
Czytaj całość
|
|
Autor: Kinga Lechowicz-Dudziak
|
10.05.2021. |
W ciągu ostatniego tygodnia uczniowie klasy IIb zagłębiali się w tematykę zbóż, różnego rodzaju mąk i pysznego pieczywa, jakie można z nich upiec. Był to idealny pretekst do wspólnego pieczenia chałki - słodkiego wypieku uwielbianego przez wszystkie dzieci. Uczniowie wykonali chałkę od podstaw i jak zwykle przy takich aktywnościach - spisali się na medal. To był pyszny czwartek :) |
Czytaj całość
|
|
Autor: Joanna Glik
|
10.05.2021. |
Kolejne doświadczenie z zakresu higieny w eksperymentach za nami. Tym razem dowiedzieliśmy się jak powstają dziury w zębach. Do naszego doświadczenia wykorzystaliśmy modele imitujące szczęki- wykonane z plasteliny oraz kredy. Każdą szczękę umieściliśmy w osobnym naczyniu, jedną- z czystą wodą, drugą z wodą z kwaskiem cytrynowym. Reakcja była natychmiastowa- w roztworze z kwaskiem ząbki z kredy zaczęły się rozpuszczać. Po tym doświadczeniu, zdecydowanie stwierdziliśmy, że trzeba jeszcze bardziej dbać o zęby i ograniczyć ilość jedzonych słodyczy. |
|
Autor: Dorota Górska
|
10.05.2021. |
W drugim semestrze roku szkolnego 2020/2021 klasa 3b zdobyła już kilka certyfikatów za udział w akcjach i programach ogólnopolskich. W dalszym ciągu realizujemy jeszcze kilka programów i niedługo zaprezentujemy kolejne certyfikaty. |
Czytaj całość
|
|
Autor: Joanna Glik
|
06.05.2021. |
5. maja nadszedł długo wyczekiwany dzień przez wszystkich uczniów klasy 1a. Z tej okazji urządziliśmy sobie w klasie wielkie święto - był to dzień z wieloma niespodziankami, prezencikami - dobrym słowem. Nareszcie mogliśmy wspólnie się pobawić i pouczyć! Nasze marzenie wreszcie się spełniło :) |
Czytaj całość
|
|
Autor: Kinga Lechowicz-Dudziak
|
06.05.2021. |
Po ostatnich tygodniach zdalnego nauczania nadszedł 5. maja, czyli ten dzień, w którym znów mogliśmy się spotkać w murach naszej szkoły. Radość uczniów towarzysząca im przy spotkaniu rówieśników nie miała dziś końca. Oprócz tego, że ponownie zasiedli w ławkach szkolnych, był to idealny czas na wspólne zabawy integracyjne, długie rozmowy na przerwach i nadrabianie koleżeńskich zaległości.
Drodzy uczniowie, życzymy Wam, aby ten stan trwał już do końca roku szkolnego. |
Czytaj całość
|
|
Autor: Jadwiga Urbańczyk
|
30.04.2021. |
Zgłosiliśmy naszą szkołę do programu Nauka dla Ciebie i … udało się.
Udział w zajęciach jest bezpłatny, są one finansowane przez Ministra Edukacji i Nauki.
Zajęcia odbędą się 12 maja i będą miały charakter interaktywny, a uczniowie wezmą udział w zajęciach łącząc się ze szkolnej klasy lub z domu. Uczniowie w trakcie zajęć razem z edukatorami z CNK będą przeprowadzać eksperymenty z użyciem prostych materiałów.
Mamy nadzieję na wspaniała przygodę z nauką. |
|
Autor: Beata Obracaj
|
26.04.2021. |
W klasie IIIa staramy się pamiętać o zachowaniach proekologicznych. Z okazji Dnia Ziemi dzieci wykonywały prace „Matka – Ziemia”. |
Czytaj całość
|
|
Autor: Dorota Górska
|
26.04.2021. |
Uczniowie klasy 3b podczas zajęć komputerowych -zdalnych, pracowali w nowym programie wykorzystując do tego swoją wyobraźnię. Powstały prawdziwe dzieła sztuki.
|
|
Autor: Dyrekcja
|
21.04.2021. |
TEATR PO DRUGIEJ STRONIE
spotkania odbywają się w każdą środę w godz. 16.00 - 18.00
chętnych zapraszamy do kontaktu na stronie https://www.facebook.com/TeatrPoDrugiejStronie
lub pod nr tel. 604603618
spot promujący |
|
Autor: Jadwiga Urbańczyk
|
12.04.2021. |
Co roku, 22 marca celebrujemy Dzień Wody poprzez podnoszenie świadomości nt. globalnych wyzwań wodnych. Celem jest zaangażowanie największej liczby osób i szerzenie świadomości o tym, że: • dostęp do czystej wody to prawo człowieka, • na świecie nie wszyscy mają dostęp do bezpiecznej wody pitnej (obecnie to aż 785 milionów osób), • jesteśmy za to współodpowiedzialni/e, • oszczędzanie wody to za mało. |
Czytaj całość
|
|
Autor: Anna Kwoczała
|
08.04.2021. |
NeuroSmog
czyli jak smog wpływa na rozwój mózgu Twojego dziecka
Drodzy Rodzice,
Chcielibyśmy zaprosić Państwa do udziału w wyjątkowym badaniu, w którym chcemy sprawdzić jak zanieczyszczenie powietrza wpływa na rozwój naszych dzieci. W obecnym czasie pojęcie zdrowia nabrało szczególnego znaczenia- także w kontekście zdrowia Państwa dzieci.
Projekt NeuroSmog jest unikatowym - na skalę nie tylko Polski, ale i Europy – przedsięwzięciem podejmowanym przez specjalistów z obszaru psychologii, epidemiologii, neurobiologii i inżynierii środowiska. Realizują go naukowcy i praktycy z Instytutu Psychologii i Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytutu Ochrony Środowiska w Warszawie oraz psychologów-praktyków z Polski Południowej.
Szkoła Podstawowa nr 7 w Strzelcach Opolskich, do której uczęszcza Państwa dziecko, zdecydowała się podjąć współpracę z Uniwersytetem Jagiellońskim przy powyższym projekcie.
Jaki jest cel naszych badań? Wiele dzieci przejawia problemy z utrzymaniem i koncentracją uwagi. Łatwo się rozpraszają, szybko tracą cierpliwość, przejawiają trudności z usiedzeniem w miejscu lub skupieniem się na jednym zadaniu. W różny sposób radzą sobie one ze stresem i swoimi emocjami. Celem naszego projektu jest zbadanie czy smog wpływa na rozwój uwagi, pamięci, trudności w nauce i radzeniu sobie z emocjami u dzieci oraz czy efekty związane ze smogiem widać też w mózgu. Wyniki naszych badań mogą pomóc w przyszłości w opracowaniu skutecznych działań profilaktycznych (także na terenie szkoły) zapobiegających nasileniu problemów, z którymi boryka się aktualnie wiele dzieci. Wśród osób zaproszonych do udziału w projekcie będą wylosowani chłopcy i dziewczęta oraz ich rodzice z wylosowanych szkół i wylosowanych klas. Taka metoda rekrutacji do projektu została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić jak największą rzetelność naukową naszego badania. |
Czytaj całość
|
|
Autor: Małgorzata Apczyńska
|
08.04.2021. |
Uczniowie klasy IIc aktywnie przyłączyli się do akcji Młodzieżowej Rady Gminy organizowanej również przez Wolontariat w naszej szkole. Oprócz przekazanych darów, uczniowie z ochotą wykonali świąteczne kartki z życzeniami.
|
Czytaj całość
|
|