W ciągu ostatniego tygodnia uczniowie klasy IIb zagłębiali się w tematykę zbóż, różnego rodzaju mąk i pysznego pieczywa, jakie można z nich upiec. Był to idealny pretekst do wspólnego pieczenia chałki - słodkiego wypieku uwielbianego przez wszystkie dzieci. Uczniowie wykonali chałkę od podstaw i jak zwykle przy takich aktywnościach - spisali się na medal. To był pyszny czwartek :)
Kolejne doświadczenie z zakresu higieny w eksperymentach za nami. Tym razem dowiedzieliśmy się jak powstają dziury w zębach. Do naszego doświadczenia wykorzystaliśmy modele imitujące szczęki- wykonane z plasteliny oraz kredy. Każdą szczękę umieściliśmy w osobnym naczyniu, jedną- z czystą wodą, drugą z wodą z kwaskiem cytrynowym. Reakcja była natychmiastowa- w roztworze z kwaskiem ząbki z kredy zaczęły się rozpuszczać. Po tym doświadczeniu, zdecydowanie stwierdziliśmy, że trzeba jeszcze bardziej dbać o zęby i ograniczyć ilość jedzonych słodyczy.
W drugim semestrze roku szkolnego 2020/2021 klasa 3b zdobyła już kilka certyfikatów za udział w akcjach i programach ogólnopolskich. W dalszym ciągu realizujemy jeszcze kilka programów i niedługo zaprezentujemy kolejne certyfikaty.
5. maja nadszedł długo wyczekiwany dzień przez wszystkich uczniów klasy 1a. Z tej okazji urządziliśmy sobie w klasie wielkie święto - był to dzień z wieloma niespodziankami, prezencikami - dobrym słowem. Nareszcie mogliśmy wspólnie się pobawić i pouczyć! Nasze marzenie wreszcie się spełniło :)
Po ostatnich tygodniach zdalnego nauczania nadszedł 5. maja, czyli ten dzień, w którym znów mogliśmy się spotkać w murach naszej szkoły. Radość uczniów towarzysząca im przy spotkaniu rówieśników nie miała dziś końca. Oprócz tego, że ponownie zasiedli w ławkach szkolnych, był to idealny czas na wspólne zabawy integracyjne, długie rozmowy na przerwach i nadrabianie koleżeńskich zaległości.
Drodzy uczniowie, życzymy Wam, aby ten stan trwał już do końca roku szkolnego.
Zgłosiliśmy naszą szkołę do programu Nauka dla Ciebie i … udało się.
Udział w zajęciach jest bezpłatny, są one finansowane przez Ministra Edukacji i Nauki.
Zajęcia odbędą się 12 maja i będą miały charakter interaktywny, a uczniowie wezmą udział w zajęciach łącząc się ze szkolnej klasy lub z domu. Uczniowie w trakcie zajęć razem z edukatorami z CNK będą przeprowadzać eksperymenty z użyciem prostych materiałów.
Uczniowie klasy 3b podczas zajęć komputerowych -zdalnych, pracowali w nowym programie wykorzystując do tego swoją wyobraźnię. Powstały prawdziwe dzieła sztuki.
Co roku, 22 marca celebrujemy Dzień Wody poprzez podnoszenie świadomości nt. globalnych wyzwań wodnych. Celem jest zaangażowanie największej liczby osób i szerzenie świadomości o tym, że: • dostęp do czystej wody to prawo człowieka, • na świecie nie wszyscy mają dostęp do bezpiecznej wody pitnej (obecnie to aż 785 milionów osób), • jesteśmy za to współodpowiedzialni/e, • oszczędzanie wody to za mało.
czyli jak smog wpływa na rozwój mózgu Twojego dziecka
Drodzy Rodzice,
Chcielibyśmy zaprosić Państwa do udziału w wyjątkowym badaniu, w którym chcemy sprawdzić jak zanieczyszczenie powietrza wpływa na rozwój naszych dzieci. W obecnym czasie pojęcie zdrowia nabrało szczególnego znaczenia- także w kontekście zdrowia Państwa dzieci.
Projekt NeuroSmog jest unikatowym - na skalę nie tylko Polski, ale i Europy – przedsięwzięciem podejmowanym przez specjalistów z obszaru psychologii, epidemiologii, neurobiologii i inżynierii środowiska. Realizują go naukowcy i praktycy z Instytutu Psychologii i Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytutu Ochrony Środowiska w Warszawie oraz psychologów-praktyków z Polski Południowej.
Szkoła Podstawowa nr 7 w Strzelcach Opolskich, do której uczęszcza Państwa dziecko, zdecydowała się podjąć współpracę z Uniwersytetem Jagiellońskim przy powyższym projekcie.
Jaki jest cel naszych badań? Wiele dzieci przejawia problemy z utrzymaniem i koncentracją uwagi. Łatwo się rozpraszają, szybko tracą cierpliwość, przejawiają trudności z usiedzeniem w miejscu lub skupieniem się na jednym zadaniu. W różny sposób radzą sobie one ze stresem i swoimi emocjami. Celem naszego projektu jest zbadanie czy smog wpływa na rozwój uwagi, pamięci, trudności w nauce i radzeniu sobie z emocjami u dzieci oraz czy efekty związane ze smogiem widać też w mózgu. Wyniki naszych badań mogą pomóc w przyszłości w opracowaniu skutecznych działań profilaktycznych (także na terenie szkoły) zapobiegających nasileniu problemów, z którymi boryka się aktualnie wiele dzieci. Wśród osób zaproszonych do udziału w projekcie będą wylosowani chłopcy i dziewczęta oraz ich rodzice z wylosowanych szkół i wylosowanych klas. Taka metoda rekrutacji do projektu została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić jak największą rzetelność naukową naszego badania.
Uczniowie klasy IIc aktywnie przyłączyli się do akcji Młodzieżowej Rady Gminy organizowanej również przez Wolontariat w naszej szkole. Oprócz przekazanych darów, uczniowie z ochotą wykonali świąteczne kartki z życzeniami.
Uczniowie klasy Ia w ostatnim tygodniu przed świętami wzięli udział w wielu zajęciach warsztatowych. Najmłodsi siali rzeżuszkę na stół wielkanocny, a także wykonali zajączki wielkanocne, kurczaczki i wianuszki na drzwi swojego pokoju.
Dzień szczególny w tym miesiącu to 2 kwietnia, który od 2007 roku rezolucją zgromadzenia ogólnego ONZ jest obchodzony jako Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu. „Zaświeć się na niebiesko (Light It Up Blue) to ogólnoświatowa akcja zainaugurowana w 2011 roku przez amerykańską organizację Autism Speaks i co roku obchodzona w dniu 2 kwietnia. Od tej pory akcja swym zasięgiem objęła 101 krajów na 7 kontynentach. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami:
W IX Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym PISANKI 2021 udział wzięło 41 uczniów naszej szkoły. 45 prac wysłano w daleką podróż, by stały się częścią wystawy wraz z blisko tysiącem innych pisanek nadesłanych przez uczniów z całej Polski.
Organizator konkursu, Ogród Jordanowski nr 2 w Poznaniu, docenił znaczącą ilość nadesłanych pisanek oraz ich artystyczną wartość przyznając Publicznej Szkole Podstawowej nr 7 dyplom wyróżnienia.
Dziękujemy za udział uczniom klasy 1b, 1 c, 1d, 2b, 2c, 2d, 3a, 3b, 3c, 4a, 4c, 6a, 6b, 6d, 8a i 8c.
Wasze piękne pisanki rozsławiły imię naszej szkoły!
Dyplomem oraz upominkiem nagrodzono następujących autorów:
Aleksander Ledwig z klasy 1b
Kamila Garus z klasy 1c
Justyna Hendel z klasy 2d
Hania Morawska z klasy 3a
Paulina Dusza z klasy 3c
Wiktoria Glück z klasy 4a
Faustyna Nawrocka z klasy 6d
Przyznano także liczne wyróżnienia w kategorii: praca z humorem, praca niezwykle samodzielna, praca nad wyraz staranna, praca wykonana metodą tradycyjną i inne. Wszyscy uczestnicy otrzymują pamiątkowy dyplom.
Autor: Małgorzata Trembecka, Katarzyna Strzelczyk, Joanna Glik
29.03.2021.
Nasza szkoła włączyła się w akcję Młodzieżowej Rady Gminy do pomocy w zbiórce świątecznych darów. Dziękujemy w imieniu Seniorów wszystkim Uczniom, Rodzicom, Pracownikom Szkoły, Nauczycielom, Wolontariuszom za tak liczny udział w akcji i dobro okazane drugiej osobie! Podarunki zostały przekazane mieszkańcom DPSu.
Zrób coś dobrego – małe akty dobroci zmieniają świat wokół!
W dniu 23 marca 2021 roku odbyły się warsztaty wielkanocne w formie zdalnej, przez MT. Zaproszenie na zajęcia przyjęły uczennice z klas 4A, 4C, 6A, 6B, 6C. Pierwszą częścią warsztatów była prezentacja na temat zwyczajów wielkanocnych na Śląsku, przygotowana i przedstawiona przez Martę W. i Hannę P. z klasy 6 C. Druga część, typowo praktyczna, była prowadzona przez Panią Annę Gawrońską (już po raz kolejny). Dziewczęta miały możliwość podziwiania mnóstwa ozdób wielkanocnych wykonanych przez panią Anią, jak i wypróbowania różnych technik w przygotowaniu tych cudeniek. Zabawa była przednia. A efekty prac można obejrzeć na dołączonych zdjęciach. Na zdjęciach praca nadesłane przez: Amelię K., Oliwię B,. Natalię D., Annę C., Barbarę C., Oliwię T.
Podczas edukacji zdalnej zawitała do nas Pani Wiosna. Uczniowie wykonali piękne portrety Pani Wiosny i z nadzieją wypatrywali promieni słońca za oknem.
19 marca spędziliśmy ostatni dzień na zajęciach stacjonarnych. Udało nam się tego dnia wyjść w teren i powitać wiosnę. Pani Asia przygotowała dla nas wiele niespodzianek i zadań do zrealizowania - wyszliśmy na podwórko szkolne i ozdobiliśmy chodniki wiosennymi akcentami, zaśpiewaliśmy naszą wiosenną piosenkę "Przyszła wiosna" oraz zatańczyliśmy wiosenną polkę. Kiedy zbliżaliśmy się do końca naszych zajęć okazało się, że zajączek wielkanocny ukrył w ogrodzie szkolnym dla nas słodkie niespodzianki. To był wspaniały dzień. Od poniedziałku przechodzimy na tryb nauki zdalnej, ale wierzymy, że szybko znów będziemy mogli się zobaczyć. Z niecierpliwością na to czekamy i życzymy wszystkim naszym kolegom i koleżankom z "Siódemki" dużo zdrowia i wytrwałości!
19 marca uczniowie klasy 1a wykonali wspólnie zdrowe, wiosenne śniadanie. Na naszych stolikach zagościły wiosenne warzywa , pyszne serki i szyneczki za pomocą których powstały nasze pyszne i zdrowe kanapeczki. Przygotowanie śniadania sprawiło nam wiele radości- ale jeszcze więcej smakowanie. To była prawdziwa i zdrowa uczta. Zajęcia realizowane były w ramach autorskiego projektu "Sportowo i zdrowo przez cały rok", który finansowany pozostaje z budżetu Miasta i Gminy Strzelce Opolskie.